Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

sport'n'joy | July 20, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Structura unui antrenamet de catarare

sportnjoy

Grosier, orice antrenament de catarare (escalada sau bouldering), are o structura simpla: introducere, cuprins, incheiere (uneori si cate o “parte culminanta” :))

Introducerea/ incalzirea¬† este cea mai importanta etapa a unui antrenament de catarare. Cele mai multe accidentari se intampla datorita unei “incalziri insuficiente” (fara termeni stiintifici: inflamatii, intinderi, luxatii, dislocari…)

Cu cat faci incalzirea mai bine cu atat de vei catara mai bine. Uneori, cand esti lipsit de orice chef o incalzire buna va face minuni.  Nu insist prea mult, dar o incalzire buna trebuie sa cuprinda exercitii aerobe (o alergare, nu strica), si multe exercitii de stretching (care sa cuprinda majoritatea grupelor de muschi ce le folosim).

Dupa incalzirea la sol urmeaza incalzirea pe perete. Aici as incepe cu traversee, prize mari, trasee foarte usoare. Treptat crestem dificultatea, iar cand “s-a umflat mana” trecem mai departe.

Antrenamentul propriu zis, trebuie sa cuprinda, tot trei parti. In prima parte ne dam pe trasee/pasaje usoare- sub nivelul nostru. La mijlocul antrenamentului incercam sa ne cataram pe pasaje “care nu ne ies din prima”- peste nivelul nostru. La sfarsit, scadem intensitatea ne cataram din nou pe “usoare” si incepem descalzirea. Pentru moral, e bine sa terminam antrenamentul pozitiv, cu ceva ce ne iese la sigur (cred ca e important, mai ales la copii).

Descalzirea o vad facuta cu exercitii de stretching usoare ce ne solicita muschii foarte putin (ne ajuta sa ne refacem pana data viitoare si am mai auzit ca imprastie acidul lactic prin organism- nu ma intrebati ce si cum). O alergare mega-usoare n-ar strica (macar pana la metrou)!

Cobar

 

 

Submit a Comment